ייעוץ לחברות ועסקים בינוניים
שמירה על צמיחה עקבית של חברה היא אתגר של ממש.
הקושי יכול לנבוע מן הזירה העסקית התחרותית, מן החדשנות של המתחרים, מהתנהלות פנים-ארגונית לקויה ועד להרגלים שלנו לשגרת העבודה, שכמעט ולא מאפשרים להסתכל ימינה ושמאלה, כפי שהיה בתחילה.
מטרתו של ייעוץ לחברות הוא לבחון את הנושא מנקודת מבט ביקורתית ואובייקטיבית. מה הוא המצב הקיים? מה הם המעצורים שאנחנו מפספסים? מה יזניק את העסק שלנו קדימה ויניב רווחיות שכלל לא עלתה על דעתנו, או שנראתה כחלום רחוק?
ייעוץ עסקי נכון יסייע לנו לפרוץ גבולות ולהציב יעדים חדשים.
תוכן עניינים
האם ייעוץ עסקי רלוונטי לחברה שלי?
לא תמיד אנחנו יודעים להניח את האצבע באם הגיעה או לא הגיעה השעה לשכור איש מקצוע חיצוני.
לעתים ההימנעות נובעת מחוסר זמן, לעתים גם מן החשש שמא אדם חיצוני ייקח את המושכות.
חשוב לציין: מטרתו של ייעוץ עסקי היא ליצור מאבק משותף למען החברה ולמען צמיחתה. כימיה טובה וקבלת החלטות משותפת, הן שיצמיחו אותנו קדימה.
להלן מספר היבטים בהם מומלץ להיוועץ עם יועץ עסקי, ואני מזמינה אתכם להשאיר לי פניה או ליצור איתי קשר טלפוני לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות.
הפסדים כלכליים או רווחיות נמוכה
ירידה ברווחיות או רווחיות שעומדת במקום על אף המאמצים להגדיל אותה.
חשוב לזהות את הירידה ברווחיות בחודשים הראשונים ולהתחיל לפעול באופן מהיר, יסודי וענייני.
בין ההיבטים הבולטים שנבחן הם ההתנהלות הפנים-ארגונית, אופן קבלת ההחלטות ותמחור השירותים/המוצרים ונקיטת צעדים למיצוי הקהלים הקיימים ולמציאת קהלים חדשים.
אופן קבלת ההחלטות והיבטים ניהוליים
כיצד ההחלטות מתקבלות? האם החלטות שונות נופלות לאור חוסר הסכמה בין הדרגים הניהוליים? התמהמהות שכזו יכולה לעלות לחברה ועסקים בסדר גודל בינוני בלא מעט הון, ולעתים אף להגדיל את הפערים אל מול המתחרים.
ייעוץ עסקי תקף גם לגבי חברות המנוהלות על-ידי אדם אחד. לא אחת, כובד ההחלטות, הלחץ, וכן ריבוי המשימות, מובילים לניהול לא נכון, ניהול שלעתים מאותת כי הגישה השעה להאצלת סמכויות.
ניהול משברים
ניהול משברים בחברות מתמקד במאורע לא מתוכנן אך כזה שיכול לפגוע באופן ניכר בחברה, בפעילותה העסקית ואף בהמשך קיומה.
ייעוץ עסקי בעתות משבר שאלו יכול להתמקד בתדמית בעייתית שנוצרה לארגון, ניהול פיננסי כושל שסבל מהתעלמות גורפת לאורך זמן, היעדר פיקוח על תהליכים הנדרשים כחוק, וכן הצורך בשינוי ארגוני מהותי כדי להתאים את הפעילות הכלכלית למצבה הנוכחי של החברה.
סדר הוא הסוד להצלחה
בכל מה שנוגע להצלחתה של חברה או עסק בינוני, הרי שסדר וארגון הוא כלל הברזל והבסיס לצמיחה.
כל גוף עסקי שלא יודע היכן הרגליים והיכן הידיים, או עושה מאמצים בכל עת כדי להישאר עם האצבע על הדופק, עלול בהחלט לראות את האותות להתנהלות הלקויה בהפסדים כלכליים מתמשכים.
ניתן להדגים זאת דרך גישות שונות לרבות:
ייעוץ כלכלי לחברות
ייעוץ שמתרכז בעיקר בהיבט הפיננסי.
בחינת הדו"חות החשבונאיים, דו"חות רווח והפסד וכן התנהלות שוטפת אל מול ספקים, עובדים והוצאות שוטפות.
לא אחת, ניתן לאתר גורמים ש"שותים" את הכסף ושהצליחו להתברג כהליך שגרתי שאיש לא שם לב להשפעתו השלילית.
ארגון מחדש של כוח האדם
בעיקר בעסקים בינוניים ובחברות, ניכר שריבוי התפקידים והמשרות מעודד אבטלה סמויה, ויוצר מנגד בעלי תפקידים הנושאים עליהם אל מלוא המלאכה.
ניתן לשקול או לצמצם את כוח האדם ולהותיר את העובדים שתועלתם ונחיצותם לחברה היא קריטית, או לבצע שינויים מבניים ולהגדיר תפקידים מחדש.
התנהלות מול ספקים
ספקים יכולים להיות הבסיס האיתן של הארגון או עקב האכילס.
לא אחת מתברר שספקים יקרים לא בהכרח מספקים את השירות הנחוץ, ואם כן, אז וודאי שיש מקום לניהול משא ומתן לגבי גובה התשלום. שימור לקוחות הוא לא רק הצד שלכם! הוא גם הצד של הספקים שלכם.
מציאת ספקים חדשים היא לא מילה גסה, ורפורמה קטנה יכולה לשנות את כל התמונה.
הגדרת יעדים וחתירה להצלחה
ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלי.
פתיחתה של התכנית העסקית הוא שם המשחק.
מה הם היעדים שהצבנו בעבר? ומה הם התנאים הקיימים כיום בשטח.
פעמים רבות לא נבצע רק שינוי מזערי בתכנית העסקית, כי אם נבנה תכנית חדשה ומותאמת לנוף הארגוני הקיים ולזירה התחרותית הנוכחית.
אני מזמינה אתכם לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות, ויחד נהפוך את החברה לעסק משגשג, רווחי ותחרותי.