איך להתכונן לקראת פגישה עם יועץ עסקי

השאירו פנייה:

מה זה ייעוץ עסקי?

לאחר התלבטויות מובנות, החלטתם לפנות אלי ולבקש את עזרתי. 

עכשיו, רגע אחרי שפתחנו, כל אחד בצד שלו, את היומן וקבענו את מועד הפגישה אתם יושבים, מגרדים את הפדחת ותוהים ביניכם לבין עצמכם, איך לכל השדים מתכוננים לפגישה הזו.

הכנתי לכם מדריך שיסייע לכם להתכונן לפגישה בנינו.

תוכן עניינים

איך להתכונן לקראת פגישה עם יועץ עסקי

מה מטרת הפגישה הראשונה?

מטרת הפגישה הראשונה היא להכיר אתכם ואת העסק שלכם.

חשוב לי לנסות ולהבין מול אלה אתגרים אתם עומדים, מה היו המטרות בראשית הדרך, האם הן השתנו, ומה הן נקודות החוזק או נקודות התורפה – לדעתכם.

באופן הטבעי וההגיוני ביותר, אני מגיעה עם שפע שאלות, כדי שנוכל להכיר זה את זה, לבדוק אפשרויות שונות ואפילו סדר פעולות ראשוני.

כמובן שגם לכם תהיינה שאלות. כמו שאני צריכה להכיר את העסק שלכם, כדי לסייע לצמיחתו והצלחתו, אתם צריכים להרגיש ולדעת שאני מתאימה לכם.

הדרך הבטוחה ביותר להצלחת הייעוץ והשגת התוצאות הטובות ביותר, היא שיתוף פעולה והחלפת משובים הדדיים לאורך כל התקופה.

הגדרת מטרות הייעוץ

ראשית כל, רשמו לעצמכם רשימת שאלות לעצמכם.

הגדרת ציפיות

איך לדעתכם אני יכולה לסייע? אילו נקודות דורשות לדעתכם/לתחושותיכם, סיוע חוץ לצורך שינוי, או תיקון. האם ניסיתם לשפר אותן קודם ואתם עדין אינכם שבעי רצון? האם כל השותפים מוכנים לקבל יועץ לעסק? 

תחזוקה

האם יש בכם את היכולת והנחישות להמשיך ולתפעל את העסק בהתאם להמלצות, גם אחרי שיסתיים זמן הייעוץ והליווי? 

זכרו, אני לא עומדת מולכם, אני עומדת לצדכם! 

כל ההמלצות שאתן תהיינה לאחר הכרה של העסק ותוך כדי דיונים קבועים ביני לבינכם.

לקראת פגישת ייעוץ

אלה הן חלק מהשאלות, אותן אשאל במהלך הפגישה הראשונה שלנו. 

לדעתי, על מנת להגיע לפגישה כשאתם מוכנים ופחות או יותר יודעים למה אתם מצפים, כדאי היה שתענו עליכן לעצמכם עוד קודם.

התשובות תעזורנה לכם למקד את ההסתכלות על העסק שלכם, ועל הדברים שאתם חשים שזקוקים לשיפור, תמריץ או אפילו שינוי. 

1. מהו הייחוד של העסק שלכם אל מול מתחרים באותו תחום

מה הופך את המוצר או השירות שאתם מעניקים לאחר, אמין, או מיוחד לעומת עסקים אחרים בתחום העיסוק שלכם. 

האם זה שירות הלקוחות המשובח שלכם, האם בין המוצרים או השירותים שלכם ישנו מוצר או שירות ייחודי, שלעסקים אחרים אין כרגע? האם המוצר או השירות שאתם נותנים מלווה בהטבה זו או אחרת ללקוח? ועוד

2. מהן המטרות שהגדרתם לשנה הנוכחית

מה אתם צופים להשיג בפרק זמן אותו אתם הגדרתם. האם המטרות מתייחסות לעסק בכלל, או אולי לכל אגף או מחלקה בנפרד?

הגדרת יעדים עסקיים, היא כמו יצירת מפה בוויז. אנחנו מציינים נקודת מוצא, מתי רוצים להגיע ולאן. 

תוך כדי כך אנחנו יכולים להחליט אם יש עצירה בדרך, האם המשאבים העומדים לרשותנו מתאימים (אולי לעצור לתדלק). האם זמן ההגעה ריאלי?

לדעתי, הגדרת יעדים לאורך פרק זמן מוגדר, חיונית בדרככם להצלחה. כבר משלב הקמת העסק, וכמובן אחת לתקופה מוגדרת, הכרת ההגדרות מעוררת בכם ובעובדיכם מוטיבציה שבזכותה תצליחו להגשימם. 

*להגדרות יעדים, אקדיש בהמשך מאמר מפורט מעט יותר. כמו כן מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון בנושא במקביל.

3. מי קהל היעד שלכם?

האם עד היום התכנית השיווקית שלכם התייחסה אליו, האם אתם רואים תוצאות, או שאתם חשים שישנה איזו אבן נגף שאתם לא מצליחים להזיז מהדרך.

4. מהם האתגרים מולם מצאתם את עצמכם בדרככם למטרת היעד? ואילו פתרונות ניסיתם

נסו לסדר אותם על פי סדר.

על אלו אתגרים הצלחתם לגבור, איזה מהם נשארו בלתי פתורים ומתוך הבלתי פתורים מי הדחופים ביותר. תיעדוף – הוא אחת הדרכים להגיע מהר יותר להגדרת הציפיות ומציאת פתרונות. 

כתבו אם יש או היו לכם ,רעיונות לפתרונות שנראו או נראים לכם טובים, ואם לא ניסיתם ליישמם מדוע.

לפעמים נוכל יחד לקחת את הרעיונות שלכם ופשוט ללמוד איפה ואיך ליישם אותם.

5. האם אתם, כולל העובדים שלכם פתוחים לשינויים?

זו שאלה חשובה מאד ואם שמתם לב, יש אליה ההתייחסות כבר קודם. תחזוקת השינויים.

כשאני מגיעה לפגישה עם לקוח, אני מגיעה חדורת מוטיבציה וכוונות טובות. אמנם אני מגיעה מבחוץ, אבל מרגע שאני נקראת לפעולה, המטרות שלי ושלכם זהות:-

להביא לקידומו של העסק שלכם ולהצעיד אותו בביטחון לקראת העתיד. 

כדי שנצליח, המוטיבציה, הנכונות והפתיחות מצד כל הגורמים בעסק, חייבת להיות לפחות דומה לזו שלי.

אין טעם להשקיע זמן וכסף בייעוץ העסקי ואז להחליט ש"אין סבלנות", "אין לנו כוח", או אין מספיק שיתוף פעולה מצד כל הגלגלים שאמורים להניע את העסק.

במהלך הפגישה, מן הסתם אשאל שאלות נוספות. נברר יחד מה דרוש. האם רק תכנית שיווקית טובה יותר, אולי פתרונות לעידוד מוטיבציה, תכנית פיתוח או ארגון מחדש. יש להניח, שתוך כדי הפגישה גם אצלכם יצוצו עוד שאלות או רעיונות.

בסופה – נתאם את הפגישה הבאה ואני אצא לדרכי כדי לתכנן לקראתה את התכנית המתאימה לכם. 

לכל שאלה, אני מזמינה אתכם להשאיר לי פנייה:

לסיכום

אני שירן אטלס, יועצת עסקית מוסמכת. ולכם ולי ישנה מטרה משותפת:-

להביא לצמיחתו ושגשוגו של העסק שלכם, בדרך הנכונה והבטוחה ביותר.

בואו נדבר! 

השאירו פניה ואשוב אליכם בהקדם