לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מתלבטים בדבר השאלה אם לשכור או לא את שירותיו של איש מקצוע חיצוני עבור צמיחתו של העסק שלנו.
כדי להקל עליכם את ההחלטה, ריכזתי לפניכם מספר סיבות שיענו על השאלות: מתי כדאי לקבל ייעוץ עסקי? והאם זה כדאי?
תוכן עניינים
עסק חדש
הקמת עסק אינה ענין של מה בכך. היא גוזלת משאביי זמן, כסף וכוחות נפשיים.
יועץ עסקי מוסמך יוכל לסייע לכם בבחירת המודל העסקי המתאים, בבניית תכנית עסקית שתסייע לעסק לפרוץ לתודעה ולצמוח.
בעזרתי ובעזרת הייעוץ העסקי שאני מעניקה, תלמדו לזהות אתגרים עתידיים, ותקבלו ייעוץ פיננסי ושיווקי על מנת להתחיל את הדרך ברגל קלה.
חליפה תפורה על פי מידה
באופן טבעי, כל בעל עסק באשר הוא, רוצה לראות איך העסק שלו צומח ומתפתח,
את העובדים שהוא שכר, מגיעים לעבודתם בשמחה ומרגישים שהם חלק מהצמיחה ולא רק בורג קטן במערכת, את הלקוחות שלו חוזרים, שוב ושוב, וממליצים לאחרים לבוא בעקבותיהם.
לכל אחד מאתנו ישנה מגבלת ראות באשר למה שקרוב אל לבו.
כשהקמתם את העסק היו לכם תכניות, דמיינתם את הדרך שתעשו ואת המקומות אליהם תוכלו להגיע. אך, משהתחלתם את הדרך, ואתם כבר עמוק בתוך העשייה, לא אחת קורה שמתפספסים שבילים נוספים שיכולים לתרום לצמיחתו.
כאן אני נכנסת לתמונה.
כשאני באה לעסק, אני יודעת שהוא אחד, יחיד ומיוחד, גם אם יש עוד עשרות עסקים שעוסקים באותו התחום ממש.
מנהליו, עובדיו, מיקומו ועוד שפע סיבות נוספות סביבו – הם חלק בלתי נפרד ממנו.
אני באה אל דף חלק, עם עיניים פקוחות, ראיה רחבה ואובייקטיבית, ומחכה שתציגו לפני את העסק שבניתם, בן הטיפוחים שלכם, עם החזון והתקוות שטוויתם סביבו.
על פי כל אלה ועוד, אני תופרת לכם את התכנית הנכונה.
הייעוץ שאני מעניקה, הוא כמו חליפה התפורה על פי מידה.
אובייקטיביות ומבט רחב לעסק פעיל
בהנחה ובתקווה כנה, שהעסק שלכם מצליח. בידיעה שאתם עושים כל שביכולתכם, לעקוב אחר התהליכים שמביאים לצמיחתו. מטפחים את העובדים, מחדשים מוצרים והמוניטין הטוב שלכם הולך לפניכם. ברגע של כנות, בינכם לבין עצמכם, אני מאמינה שתוכלו להודות שהאובייקטיביות אבדה.
האם אתם מצליחים לראות כמה חודשים קדימה? האם תדעו לזהות אם כדאי או לא להרחיב את העסק לנקודות מכירה נוספות, להוסיף זכיינים, או אולי קו מוצרים או שירותים נוסף?
האם יש לכם את הכלים לנסות ולחזות שינויים עתידיים בשוק ולדעת להיות מוכן לקראתם?
מידת ההשקעה שלנו, בעסק אותו בנינו היא עצומה ולעתים, אנחנו עלולים להיכשל בראיית דברים שנמצאים ממש לפני האף. זהו תהליך טבעי. אתם עסוקים בבנייה, אתם רואים את ההצלחה העכשווית, שמחים בה וטוב שכך.
מעצם העובדה שאני באה מבחוץ, אני מביאה אתי את נקודת המבט הרחבה והאובייקטיבית ביותר. נקודת מבט שתסייע לכם למפות את מצבו הנוכחי והעתידי של העסק.
להציג לכם דרכי פעולה ספציפיות, כדי להוציא אל הפועל את היעדים והמטרות שהצבתם לעצמכם, באופן הקצר והיעיל ביותר.
ניהול משברים ופתרון תקלות
מה קורה אם חלילה הייתה מתקפת סייבר על העסק שלכם? או חלילה עיכוב קריטי בהגעת אחד הרכיבים החשובים להמשך קו היצור?
האם אתם ערוכים לנהל משבר בלתי צפוי כמו אסון טבע, מלחמה או מגפה?
הנה לפניכם דוגמא מהזמן האחרון ממש. הקורונה.
הקורונה, הייתה מצב קיצוני דרמטי ובלתי ניתן לחיזוי. בעלי עסקים רבים מצאו את עצמם עומדים מבולבלים ואבדי עצות ולא ידעו איך לנהל נכון את המשבר כדי להמשיך ולקיים את העסק, שחווה טלטלה ולהעלותו מחדש על דרך המלך.
אני לא נביאה ולא קוסמת. אני לא מתיימרת לחשוב או להצהיר שאדע לחזות מראש כל משבר.
מה כן? אדע לתת לכם כלים חשובים לניהול משברים, והכנת תכניות בניה והמשכיות עסקית, בין היתר בהסתמך על המידע שאתם תתנו לי, על אופן התנהלות העסק טרם פרוץ המשבר.
ירידה בהכנסות
קורה. כל עסק חי ופעיל חווה עליות ומורדות.
אבל האם אתם יודעים לזהות את הגורם, או הגורמים לירידה בהכנסות?
האם מדובר במתחרים שמשווקים עצמם טוב יותר, בהתנהלות פיננסית לא נכונה שאולי מצריכה התייעצויות עם גורמים מקצועיים דוגמת רואי חשבון ויועצי מס, בעובדים לא מרוצים, אולי בעונה שאינה מתאימה לשיווק?
תפקידי, לאתר יחד אתכם את הגורם, להחליט איך מתקנים אותו, ומה כדאי להוסיף או לגרוע מהעסק, כדי לעודד את עליית ההכנסות ולהימנע מהירידה הבאה (ראו גם מאמר מקיף בנושא דו"ח רווח והפסד).
אלה היו רק כמה סיבות, מדוע כדאי לכל עסק לפנות ולקבל ליווי וייעוץ עסקי.
שמי שירן אטלס, אני יועצת עסקית מוסמכת. בכל שאלה והתייעצות בנושא ייעוץ שיווקי לעסקים, השאירו לי פניה באתר, או צרו עמי קשר טלפוני 050-6478732